آیا آرد تخمه هندوانه برای شما مفید است؟


این موضوع توسط استیسی ، متخصص تغذیه طولانی مدت ، پیشنهاد شد و او تصویری از چیزی به نام آرد تخمه هندوانه برای من ارسال کرد. “آیا این چیز دیگری محبوب است یا مشروع است؟ آیا مانند آرد گندم عمل می کند؟”

باید اعتراف کنم که اولین باری که ایمیل استیسی را شنیدم مربوط به آرد تخمه هندوانه بود. کمی فکر کنید ، با ظهور هندوانه بدون دانه (که مطمئناً یکی از دستاوردهای بزرگ دوران مدرن است) ، آخرین باری را که یک دانه هندوانه دیدم ، به یاد نمی آورم. ظاهراً تمام دانه هایی که دیگر مانع سالاد میوه ما نمی شوند ، اکنون به عنوان جایگزین های آرد کم کربوهیدرات و بدون دانه جایگزین شده اند.

آیا آرد تخمه هندوانه مقوی است؟

یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و تنها 3 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. محتوای چربی بالا همچنین به این معنی است که کالری نسبتاً بالایی دارد. یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه دارای 180 کالری است ، در حالی که در آرد بادام 160 ، در آرد نارگیل 130 و در آرد گندم کامل 110 عدد است. مشخصات تغذیه ای آرد تخمه هندوانه مشابه آرد بادام است.


برای مقایسه تغذیه آرد غلات و بدون گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما چی نه آرد به همان اندازه در تخمه هندوانه اهمیت دارد.

چه چیزی در آرد تخمه هندوانه وجود ندارد؟

به گفته یکی از پاک کننده های آرد تخمه هندوانه ، این نه تنها بدون دانه و گلوتن نیست بلکه “بدون 8 بزرگ” نیز وجود دارد. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی که مسئول 90 درصد از کل حساسیت های غذایی هستند را شامل نمی شود. “8 بزرگ” ، همانطور که نامیده می شود ، (تقریباً به ترتیب ، حداقل به طور کلی) عبارتند از: لبنیات ، صدف ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف تصورات غلط رایج ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ابتلا به آلرژی را افزایش نمی دهد.

از بین بردن آلرژن های رایج یک مزیت بزرگ به نظر می رسد. و البته ، بسیاری از مصرف کنندگان از این نوع برچسب بسته بندی جلویی به عنوان نشانه ای از این که این غذاهای بدون حساسیت به نوعی سالم تر یا سالم تر هستند ، نام می برند. اما برای 95 درصد از افرادی که حساسیت غذایی ندارند ، اجتناب از آنها فایده ای ندارد. برخلاف تصورات غلط رایج ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ابتلا به آلرژی را افزایش نمی دهد.

بزرگ 8 – آیا باید از این حساسیت های غذایی رایج اجتناب کنید؟

پنکیک پالئو (و دیگر اکسی مورونز)

به نظر می رسد آرد تخمه هندوانه توسط افرادی که از رژیم غذایی “پالئو” پیروی می کنند ، گرفته شده است که به دنبال تقلید غذای خورده شده توسط شکارچیان است که میلیون ها سال پیش در زمین پرسه می زدند. به اولین دستور تهیه آرد تخمه هندوانه که به صورت آنلاین پیدا کردم مربوط به کربوهیدرات کم ، پنکیک پالئو و وافل بود.

آرد تخمه هندوانه

من احساسات متفاوتی نسبت به جنبش رژیم غذایی سرخپوشان دارم ، که در این قسمت قبلی در مورد آن صحبت کردم. طرفداران سرخپوشان می توانند در مورد آنچه “تأیید شده توسط پالئو” است و چه نیست ، متناقض باشند ، که به نظر من با توجه به اینکه ما در مورد پالئوت های مختلف چندان نمی دانیم. و به نظر می رسد برای جنبشی که قصد دارد به ریشه تغذیه ما بازگردد ، غذاهای فراوری شده سرخپوش زیادی وجود دارد.

من انسان های اولیه را می بینم که در راهروهای خواربارفروشی طبیعی خود گردش می کنند ، قهوه سازهای معتبر با رنگ قرمز ، میله های انرژی زا ، پفک پنیر و سس مایونز را در وسایل نقلیه ماقبل تاریخ خود می اندازند و دانه های ماقبل تاریخ خود را بین دانه های هندوانه تازه قبل از رفتن به خانه پراکنده می کنند. در ترجمه برای گرم کردن آهن وافل.

به نظر می رسد برای جنبشی که قصد دارد به ریشه تغذیه ما بازگردد ، غذاهای فراوری شده سرخپوش زیادی وجود دارد.

غلات چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که از اخلاق سرخپوش یا کم کربوهیدرات استفاده می کنند ، غلات را ذاتاً ناسالم می دانند. اما ظاهراً افرادی که سبک کم کربوهیدرات و سرخپوش را در پیش گرفته اند ، بدون این نوع غذا کار دشواری است. در واقع ، بسیاری از دستور العمل های پالئو که دیده ام به نظر می رسد که سعی می کنند بدون استفاده از غلات ، نان ، کلوچه ، مافین و سایر محصولات پخته شده را تهیه کنند.

به عنوان مثال ، مقدار زیادی مخلوط آرد پخت زرد پیدا خواهید کرد – هم از قبل بسته بندی شده و هم دستور العمل هایی که می توانید در خانه درست کنید. معمولاً ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته تیر است. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که می توانید آنها را با همان مقدار آرد معمولی گندم جایگزین کنید. اما اگر انتظار نتایج مشابهی را دارید ، ممکن است ناامید شوید. گندم و سایر غلات دارای ویژگی های منحصر به فرد پروتئین گلوتن هستند که قدرت ، کشش و خمیر و آرد را افزایش می دهند. محصولات پخته شده بدون دانه و بدون گلوتن سنگین تر و متراکم تر از غذاهای غلات خود هستند.

بنابراین ، برای پاسخ به سوال استیسی: نه ، آرد تخمه هندوانه مانند آرد گندم عمل نمی کند. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا از بازی با آرد جایگزین لذت می برید ، پیشنهاد می کنم از آرد هندوانه به همان شیوه ای استفاده کنید که از آرد بادام استفاده می کنید.

آیا اجتناب از غلات رژیم غذایی شما را سالم تر می کند؟

شخصاً ، مگر اینکه عدم تحمل خاصی داشته باشید ، فکر نمی کنم برای دریافت رژیم غذایی سالم نیاز به حذف غلات داشته باشید. با این وجود ، غذاهای غلات (به ویژه آنهایی که از آردهای تصفیه شده تهیه می شوند) می توانند کالری زیادی به رژیم غذایی شما بدون ارزش غذایی کامل اضافه کنند.

از آنجا که اجتناب از غلات به این معنی است که شما غذاهای پخته شده کمتری مصرف می کنید و سبزیجات بیشتری مصرف می کنید ، من می توانم ببینم چگونه می تواند کیفیت غذای شما را بهبود بخشد. اما اگر غذاهای حاوی غلات را با نان ، کراکر ، کوکی ، مافین و وافل بدون غلات جایگزین کنید ، مطمئن نیستم که از نظر تغذیه چقدر کار کرده اید.

بنابراین این که آیا محصولات پخته شده و سایر اقلام شما از گندم ، برنج ، کاساوا یا آرد تخمه هندوانه تهیه می شود ، پیشنهاد می کنم مانند آرد سنتی از اعتدال استفاده کنید.



دیدگاهتان را بنویسید